Log in

Subvenció per a l'arranjament d'habitatges de persones grans

L’Agència de l’Habitatge de Catalunya ha publicat la Resolució TER/1973/2025, de 27 de maig, per la qual s’obre la convocatòria per a la concessió de subvencions destinades a l’arranjament de l’interior dels habitatges de persones grans. Aquesta línia d’ajuts, impulsada en règim de concurrència pública no competitiva, busca facilitar la realització d’obres que contribueixin a millorar les condicions de vida i autonomia de les persones grans dins del seu entorn habitual.

Condicions de la convocatòria
La subvenció cobreix el 100% del pressupost protegible, amb un límit màxim de 4.000 € per habitatge, i amb un pressupost d’obra subvencionable màxim de 8.000 € (IVA inclòs). La dotació pressupostària inicial és d’1.160.000 €, amb càrrec al pressupost de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per a l’exercici 2026.

Les obres no poden haver-se iniciat abans de la publicació de la resolució al DOGC (2 de juny de 2025) ni abans de la inspecció tècnica per part de l’Agència, tret del supòsit excepcional recollit a la base reguladora 3.2.b).

Terminis
■ Presentació de sol·licituds: de l’1 de juliol de 2025 a les 9:00 h fins al 30 de setembre de 2025 a les 14:00 h.

■ Presentació de la justificació econòmica: fins al 30 de setembre de 2026.

■ Resolució: dins el termini màxim de 3 mesos des de la finalització del període de sol·licituds.

La documentació tècnica que cal aportar al llarg del procediment es divideix en tres fases:

Fase inicial (presentació de sol·licitud)
■ Pressupost de les obres amb descripció detallada, estat d’amidaments i preus unitaris.
■ Fotografies en color de l’estat actual de l’habitatge i dels elements objecte de l’arranjament.
■ En cas d’excepció mèdica (base 3.2.b):
- Informe mèdic que justifiqui el caràcter urgent de les obres.
- Informe d’idoneïtat tècnica de la inspecció de l’habitatge, signat per tècnic competent (projectista, director/a d’obra o d’execució).

Fase d’inici d’obres
■ Comunicació d’inici d’obres, segons model normalitzat.
■ Llicència municipal d’obres, vigent durant tot el període d’execució.

Fase final (justificació)
■ Comunicació de final d’obra.
■ Factura i document de transferència bancària.
■ Butlletí d’instal·lador en cas de renovació d’instal·lacions elèctriques, d’aigua o de gas.
■ Certificat de compliment normatiu i contracte de manteniment en cas d’instal·lació de dispositius d’accessibilitat.
■ Document de marcatge CE amb dades de transmitància tèrmica i factor solar per a finestres i obertures exteriors.
■ Fotografies en color de les obres executades.
■ Qualsevol documentació complementària que pugui ser requerida per l’Agència de l’Habitatge per verificar la subvenció.

La tramitació es fa a través de les oficines locals d’habitatge que col·laboren amb l’Agència de l’Habitatge, i els formularis normalitzats es poden obtenir a tramits.gencat.cat.

03/06/2025